Annales de didactique et de sciences cognitives. V. 20.

Revue internationale de didactique des mathématiques.

Une version texte intĂ©gral est en tĂ©lĂ©chargement sur le site Bibliothèque numĂ©rique des IREM et de l’APMEP  TĂ©lĂ©charger 

Résumé

Abstract

– Maggy Schneidder, Pierre Job, Yves Matheron and Alain Mercier: Praxemic extensions related to sets of numbers: from complex numbers to integers
– Irene Ferrando, LluĂ­s M. GarcĂ­a-Raffi and Lorena Sierra: A proposal of action to introduce modeling in secondary classroom
– Mireille Saboya, Nadine Bednarz et Fernando Hitt: Self-control engaged in algebra : analyze of students’productions and a clarification on their conceptualization. Part 1: problem solving
– Viviane Durand-Guerrier, Thomas Hausberger, Christian Spitalas: Definitons and Exemples : Prerequisites for the Learning of Modern Algebra
– Samantha Quiroz, Fernando Hitt and Ruth RodrĂ­guez: Evolution of prospective school teachers’conceptions on mathematical modelling
– Maha Abboud-Blanchard, and Aline Robert: Training trainers of secondary school mathematics teachers: a need, an experience and a current question
– Laurent Vivier: Note de Lecture about ‘APOS theory, a Framework for research andcurriculum development in mathematics education’

La revue « Annales de didactique et de sciences cognitives » publie des articles de recherches en didactique des mathĂ©matiques propres Ă  dĂ©velopper et Ă  stimuler la rĂ©flexion sur l’enseignement des mathĂ©matiques en direction de tous les types de publics : Ă©coliers, lycĂ©ens, Ă©tudiants et enseignants en formation.

Données de publication

Éditeur IREM de Strasbourg Strasbourg , 2015 Format 17 cm x 23,4 cm, 216 p. Index Bibliogr. pag. mult.
ISSN 0987-7576

Public visé chercheur, enseignant, formateur

Type périodique ou revue Langue anglais, français, multilingue Support papier

Classification