Annales de didactique et de sciences cognitives. V. 22.

Revue internationale de didactique des mathématiques.

Une version texte intĂ©gral est en tĂ©lĂ©chargement sur le site Bibliothèque numĂ©rique des IREM et de l’APMEP  TĂ©lĂ©charger 

Résumé

Abstract

– Jean-Pierre Levain, Philippe Le Borgne, Arnaud Simard and AndrĂ© Didierjean:The impact of the evolution into master courses on the expertise in proportionality problem solving among students and primary school trainee teachers.

– JĂ©rĂ´me Proulx, Marie-Line L. Lamarche and Karl Philippe Tremblay: Algebraic equations and mathematical activity in mental mathematics: on teaching challenges

– Assia Nechache: The categorization of tasks and the worker-subject: a methodological tool for the study of mathematical work in the probability field

– Michèle Tessier-Baillargeon, Nicolas Leduc, Philippe R. Richard and Michel Gagnon: Comparative study of tutorial systems for geometry proof learning

– Jean-Baptiste Lagrange and Janine Rogalski: Knowledge, concepts, and situations in first learning of programming and algorithmics

– Rebeca Guirette, Ana Gomez-Blancarte, Ricardo Valero-PĂ©rez: Recognition of visual variables and significant symbolic units of quadratic functions

– Jose Carrillo, Miguel Montes, Luis C. Contreras and Nuria Climent: The teacher’s knowledge from a perspective based on its specialization: MTSK

La revue « Annales de didactique et de sciences cognitives » publie des articles de recherches en didactique des mathĂ©matiques propres Ă  dĂ©velopper et Ă  stimuler la rĂ©flexion sur l’enseignement des mathĂ©matiques en direction de tous les types de publics : Ă©coliers, lycĂ©ens, Ă©tudiants et enseignants en formation.

Données de publication

Éditeur IREM de Strasbourg Strasbourg , 2017 Format 17 cm x 23 cm, 205 p. Index Bibliogr. pag. mult.
ISSN 0987-7576

Public visé chercheur, enseignant, formateur

Type périodique ou revue Langue espagnol, français, multilingue Support papier

Classification