Annales de didactique et de sciences cognitives. V. 15.

Une version texte intĂ©gral est en tĂ©lĂ©chargement sur le site Bibliothèque numĂ©rique des IREM et de l’APMEP  TĂ©lĂ©charger 

Résumé

Abstract

– Monique Pariès: Knowledge Circulation in Mathematics Classes: What Variation Across Teachers’ Practices? Case Studies
– Georgios Kosyvas: Open problems: concept, categories and difficulties
– Alain Kuzniak: On the nature of geometric work at the end of compulsory school in France
– ElĂ©na Boublil-Ekimova: Geometrical Difficulties Among Future Teachers
– Caroline Bulf: The role of symmetry in the geometrical nature of work of stone-cutter and cabinetmacker
– Viviane Durand-Guerrier, Carl Winsløw, Hiroaki Yoshida: A model of mathematics teacher knowledge and a comparative study in Denmark, France and Japan
– Laurent Vivier Un medio teĂłrico para la nociĂłn de tangente en la enseñanza segundaria
– Avenilde Romo Vázquez: Engineering Projects: Study of a practical activity in engineering education

La revue « Annales de didactique et de sciences cognitives » publie des articles de recherches en didactique des mathĂ©matiques propres Ă  dĂ©velopper et Ă  stimuler la rĂ©flexion sur l’enseignement des mathĂ©matiques en direction de tous les types de publics : Ă©coliers, lycĂ©ens, Ă©tudiants et enseignants en formation.

Données de publication

Éditeur IREM de Strasbourg Strasbourg , 2010 Format 17 cm x 23,4 cm, 220 p. Index Bibliogr. pag. mult.
ISSN 0987-7576

Public visé chercheur, enseignant, formateur

Type périodique ou revue Langue anglais, français, multilingue Support papier

Classification