Proceedings of HPM 2004 & ESU 4. Another episode in the professional development of mathematics teachers: the case of definitions. p. 383-388.
(Un nouvel épisode de la formation continue des professeurs de mathématiques : le cas des définitions.)
Auteur : Landman Greisy Winicki
Résumé
Lors de leur formation initiale de professeurs de mathĂ©matiques du secondaire, les Ă©tudiants ont dĂ» chercher les dĂ©finitions de cinq concepts gĂ©omĂ©triques dĂ©finis par Euclide dans ses ElĂ©ments. Ils ont eu ensuite Ă les comparer avec des dĂ©finitions «modernes» puis, Ă©tablir leurs propres critères d’Ă©valuation des dĂ©finitions mathĂ©matiques. Abstract In the framework of a teaching methods course for pre-service secondary school mathematics teachers a special task was assigned. The students had to look for the definitions of five geometric concepts defined by Euclid in the Elements. Then they had to compare them with different ‘modern’ definitions of the same concepts. The teacher did not provide the categories for comparison but they had to be established explicitly by the student.
Les auteurs de cet article rendent compte de cet enseignement qui a remis aux étudiants de réfléchir au concept de définition.
This learning activity enabled the students elaborate their own criteria for evaluating mathematical
definitions. The students’ presentation of their criteria fostered a fruitful and formative discussion of what a definition is, and what are or should be its characteristics.
Notes
Chapitre des Actes de HPM 2004 et ESU 4.
Données de publication
Éditeur University of Crete Iraklion , 2006 Format p. 383-388 Index Bibliogr. 304-30588-388
ISBN 960-88712-8-X EAN 9789608871281
Public visé chercheur, enseignant, formateur
Type chapitre d’un ouvrage Langue anglais Support papier
Classification