Bulletin de l’IREM de Clermont-Ferrand. N° 55 – mai 2002.
Résumé
Sommaire : DOSSIER TPE Abstract Contents: FILE ABOUT TPE (personal supervised works)
* Le mot du directeur
* Les nouveaux programmes des lycées, par Claudine Robert
* Comment couper des pyramides ? par Ch. Pintrand
* Construction point par point d’approximations de courbes intégrales, par la méthode d’Euler, par Roger Chateau
* L’euro et les fractions continues, par P. Huck
* Les TPE : entre érudition et invention ? par Robert Noirfalise
* Travaux Personnels Encadrés, par Guy Dugour
I – Quelques idées pour les TPE en terminale S
II – Trois réalisations d’élèves : scintigraphie et mathématiques, images de synthèse, trous noirs et mathématiques
– The president’s word
– The new syllabuses in upper high school, written by Claudine Robert
– How to cut pyramids? written by Charles Pintrand
– Point-to-point building of approximations of integral curves, using the Euler method, written by Roger Chateau
– The euro and continued fractions, written by P. Huck
– TPE: between erudition and invention? written by Robert Noirfalise
– Personal supervised works written by Guy Dugour
I A few ideas for TPE in the S section (last year of upper high school)
II Three students’works: scintigraphy and mathematics, synthetic images, black holes and mathematics
Données de publication
Éditeur IREM de Clermont-Ferrand Clermont-Ferrand , 2002 Format A4, 80 p.
Public visé enseignant
Type périodique ou revue Langue français Support papier
Classification