History and Pedagogy of Mathematics: july 1-5 2024, Sydney, Australia. Past, present and future: The fruitful interweaving of cultural mathematics. p. 161-176.

Fiche incomplète

(Passé, présent et futur : le fructueux entrelacement des mathématiques.)

Une version texte intĂ©gral est en tĂ©lĂ©chargement sur le site Bibliothèque numĂ©rique des IREM et de l'APMEP  TĂ©lĂ©charger 

Résumé

Dans cette conférence, ...

Abstract

Half a century of research in Papua New Guinea has shown that ethnomathematics is strong in PNG cultures and richly influences technologies. Significantly, capabilities for noticing and visuospatial reasoning are particularly strong with pattern and dynamic (including action) imagery extending problem solving. Furthermore, our early childhood project indicated how teachers could build on this strong ethnomathematical beginnings for school mathematics.

Notes

Chapitre des Actes du colloque HPM 2024

Données de publication

Éditeur International Group on Relations between History and Pedagogy of Mathematics Sydney , Australie , 2024 Format A4, p. 161-176 Index Bibliogr. p. 175-176

Public visé chercheur, enseignant, formateur

Type chapitre d’un ouvrage Langue anglais

Classification