History and Pedagogy of Mathematics: july 1-5 2024, Sydney, Australia. An intertwining of history, epistemology, mathematics and didactics. p. 49-60
Fiche incomplète
(Un entrelacement d'histoire, d'épistémologie, de mathématiques et de didactique.)
Une version texte intégral est en téléchargement sur le site Bibliothèque numérique des IREM et de l'APMEP Télécharger
Auteurs : Soto-Andrade Jorge ; Sun Dandan ; Liu Silu
Résumé
Dans cet article, ... Abstract This paper explores the intricate intertwining of history, epistemology, mathematics, and didactics through an examination of overlooked connections between the work of the Chinese philosopher Shao Yong and contemporary Western mathematical and scientific thought. Furthermore, it discusses the implications of Shao Yong's work for innovative a-didactic situations, as implemented with diverse learners in Chile.
Notes
Chapitre des Actes du colloque HPM 2024
Données de publication
Éditeur International Group on Relations between History and Pedagogy of Mathematics Sydney , Australie , 2024 Format A4, p. 49-60 Index Bibliogr. p. 59-60
Public visé chercheur, enseignant, formateur
Type chapitre d’un ouvrage Langue anglais
Classification
