History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Interrogating historical debates over standards in pedagogical practice. p. 625-625.

(Interroger l'histoire des débats sur les normes de pratique pédagogique.)

Une version texte intĂ©gral est en tĂ©lĂ©chargement sur le site Bibliothèque numĂ©rique des IREM et de l'APMEP  TĂ©lĂ©charger 

Auteur : Walshaw Margaret

Résumé

Résumé de la présentation orale.

Abstract

This paper seeks to make a contribution to a topic in the history of mathematics education, namely standards in pedagogical practice in schools. National standards in pedagogical practice have featured prominently in the news in many countries over a long period of time. Traditionally, they have been key rallying points not only for politicians, but also for administrators, parents, and educational researchers.

Notes

Chapitre des Actes de HPM 2016.

Données de publication

Éditeur IREM de Montpellier Montpellier , 2016 Format A4, p. 625-625 Index Bibliogr. 625-625

ISBN 2-909916-51-0 EAN 9782909916514

Public visé chercheur, enseignant, formateur

Type chapitre d’un ouvrage Langue anglais Support papier

Classification