History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. E.G. Posters Sessions. p. 822-839.

(Présentation des posters.)

Une version texte intĂ©gral est en tĂ©lĂ©chargement sur le site Bibliothèque numĂ©rique des IREM et de l’APMEP  TĂ©lĂ©charger 

Résumé

Dans cette partie, sept posters présentés lors de la conférence sont rapidement décrits :
– M. Asenova et G. Bolondi: A hermeneutic approach to history and epistemology in mathematics education: the case of probability
– D.P.A. Oliveira, M. Rosa et M. da C.V. Viana: The contributions of funds of knowledge and culturally relevant pedagogy as methodologies for the development of sociocultural perspective of history of mathematics classrooms (Abstract)
– K. Wang: Design research on integrating the history of mathematics into teaching and application
– A. Rosas-Mendoza et L.d.R. Pardo-Mota: Progressions and series in ancient China (Abstract)
– Z. Lin, F. Wang et X. Wang: Genetic approach to teaching derivative: a teaching experiment on the geometric interpretation of derivative in senior high school
– L. Kirby: Plimpton 322: A video documentary to motivate students to study mathematics (Abstract)
– J. CorrĂŞa: Mathematics, education and war (Abstract)

Notes

Chapitre des Actes de la septième l’universitĂ© d’Ă©tĂ© (ESU 7).

Données de publication

Éditeur Aarhus University Copenhague , 2015 Format 17 cm x 23 cm, p.

ISBN 87-7684-737-3 EAN 9788776847371

Public visé chercheur, enseignant, formateur

Type chapitre d’un ouvrage Langue anglais Support papier

Classification