Proceedings of the HPM 2000 Conference. Vol. 2. F and B Mathematics Teaching in Vocational School: A Team Work with HPM perspective. p. 61-66.
(Enseignement des mathématiques dans les écoles professionnelles (restauration) : une équipe qui travaille dans la perspective de HPM.)
Auteur : Lin Yu-Yi
Résumé
De son expérience dans l'enseignement des mathématiques dans une école professionnelle de F et B (Food and Beverage =restauration), l'auteur conclut que le fait d'aider les étudiants à établir de bonnes relations avec les mathématiques est fondamental pour leur enseignement. L'histoire des mathématiques, riche d'anecdotes sur les mathématiciens qui ont réussi motive les étudiants plus que des chiffres ennuyeux. Les poids et mesures, ainsi que les manuscrits anciens suscitent également la curiosité des élèves. D'où l'intérêt de trouver du matériel pédagogique permettant de relier F et B et mathématiques. Abstract From the experiments on teaching Mathematics in F&B Vocational school, the author concludes that facilitating students to establish a good relationship with Mathematics is fundamental for Mathematics teachers. The History of Mathematics can be a bridge for establishing such relationship. Students are more attracted to the stories of successful Mathematicians rather than dull figures. The ancient manuscripts on Mathematics also arouse students' curiosity. Thus the interest to investigate is also stimulated. Teaching materials that can link F&B and Mathematics and along with
86% des étudiants participant à ces expériences ont déclaré être capables de s'adapter à cette méthode d'enseignement et que l'objectif "bonheur d'apprendre et réussite" peut être réalisé.
multi-approach measurement and testing method can make teaching more effective. Cooperative teaching among school teachers enables students to get different
experiences in the field of Mathematics, and thus is an effective curriculum. Therefore, up to 86% of the students in our experiments reported being able to adapt
to this teaching method and that the objective of "happy learning with accomplishment" can be realized.
Notes
Chapitre des Actes de HPM 2000. Vol. 2.
Données de publication
Éditeur Department of Mathematics ; National Taiwan Normal University , Taipei , Taiwan , 2000 Format p. 61-66 Index Bibliogr. p. 58-60
Public visé chercheur, enseignant, formateur
Type chapitre d’un ouvrage Langue anglais Support papier
Classification
