History and Pedagogy of Mathematics: july 1-5 2024, Sydney, Australia. The HPM group: past, present and future. p. 285-297.
Fiche incomplète
Une version texte intégral est en téléchargement sur le site Bibliothèque numérique des IREM et de l'APMEP Télécharger
Auteurs : Barbin Evelyne ; Fried Michael N. ; Pinto Hélder ; Rogers Léo
Autre nom d'auteur : Barbin Le Rest Evelyne
Résumé
Dans cette table ronde, ... Abstract This paper presents the HPM group from four perspectives. The first is a personal perspective of the development of the group by one of its initiators. The second considers the changing themes and participants of the HPM over the 50 years of its existence. The third looks at the development of the HPM by way of the HPM Newsletter. Finally, the last perspective is a forward-looking one examining some questions that the HPM will have to confront in the coming years.
Notes
Chapitre des Actes du colloque HPM 2024
Données de publication
Éditeur International Group on Relations between History and Pedagogy of Mathematics Sydney , Australie , 2024 Format A4, p. 285-297 Index Bibliogr. p. 296-297
Public visé chercheur, enseignant, formateur
Type chapitre d’un ouvrage Langue anglais
Classification
