History and Pedagogy of Mathematics: july 1-5 2024, Sydney, Australia. An intertwining of history, epistemology, mathematics and didactics. p. 49-60

Fiche incomplète

(Un entrelacement d'histoire, d'épistémologie, de mathématiques et de didactique.)

Une version texte intĂ©gral est en tĂ©lĂ©chargement sur le site Bibliothèque numĂ©rique des IREM et de l'APMEP  TĂ©lĂ©charger 

Résumé

Dans cet article, ...

Abstract

This paper explores the intricate intertwining of history, epistemology, mathematics, and didactics through an examination of overlooked connections between the work of the Chinese philosopher Shao Yong and contemporary Western mathematical and scientific thought. Furthermore, it discusses the implications of Shao Yong's work for innovative a-didactic situations, as implemented with diverse learners in Chile.

Notes

Chapitre des Actes du colloque HPM 2024

Données de publication

Éditeur International Group on Relations between History and Pedagogy of Mathematics Sydney , Australie , 2024 Format A4, p. 49-60 Index Bibliogr. p. 59-60

Public visé chercheur, enseignant, formateur

Type chapitre d’un ouvrage Langue anglais

Classification