History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Interrogating historical debates over standards in pedagogical practice. p. 625-625.
(Interroger l'histoire des débats sur les normes de pratique pédagogique.)
Une version texte intégral est en téléchargement sur le site Bibliothèque numérique des IREM et de l'APMEP Télécharger
Auteur : Walshaw Margaret
Résumé
Résumé de la présentation orale. Abstract This paper seeks to make a contribution to a topic in the history of mathematics education, namely standards in pedagogical practice in schools. National standards in pedagogical practice have featured prominently in the news in many countries over a long period of time. Traditionally, they have been key rallying points not only for politicians, but also for administrators, parents, and educational researchers.
Notes
Chapitre des Actes de HPM 2016.
Données de publication
Éditeur IREM de Montpellier Montpellier , 2016 Format A4, p. 625-625 Index Bibliogr. 625-625
ISBN 2-909916-51-0 EAN 9782909916514
Public visé chercheur, enseignant, formateur
Type chapitre d’un ouvrage Langue anglais Support papier
Classification
