History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. Reflections about changing the teaching of geometry in graduation. p. 745-746.

(Réflexions sur le changement de l'enseignement de la géométrie au niveau licence.)

Une version texte intĂ©gral est en tĂ©lĂ©chargement sur le site Bibliothèque numĂ©rique des IREM et de l'APMEP  TĂ©lĂ©charger 

Résumé

Courte présentation d'atelier.

Abstract

Texts presented ind this workshop:
- Reflections about changing the teaching of geometry in graduation
- Brazilian cursus of geometry at the federal University of Rio de Janeiro.

- Some French and English texts books in 19th century.

- Text of the French Kahane French Commission (2000) de Daniel Perrin.

- Few texts of Daniel Perrin (in his site)

- Few classic problems which any future teacher cannot ignore, and didactical interest of these problems.

Notes

Chapitre des Actes de la septième l'université d'été (ESU 7).

Données de publication

Éditeur Aarhus University Copenhague , 2015 Format 17 cm x 23 cm, p. 723-734

ISBN 87-7684-737-3 EAN 9788776847371

Public visé chercheur, enseignant, formateur

Type chapitre d’un ouvrage Langue anglais Support papier

Classification